Mutta kuitenkin, vasemmalla Helene ja oikealla Marie.

Esität hyviä mietteitä ja vaikeita kysymyksiä. Nyt sais joku asiasta hyvin perillä oleva antaa meille kirjallisen oppitunnin. Kuinka kuvataan 3D putkihässäkkä panoraamana siten että kuvassa ei ole 3 x samat putket.JL Anttola kirjoitti:Tuo konesali varmaan vaikeimmasta päästä panoraamaan; helposti siellä joku paikka linksahtaa pois kohiltaan tai joku putki tai muu linja -turalleen...............PS. Vielä tuli mieleen, että onkohan se niin, että panoraamakuvaan tulis vähiten virhettä, jos käytettävä objektiivi olis normaaliobjektiivi tai mahollisimman lähellä sitä, eikä laajakulma eikä tele? Vai onkohan tuossakin vielä objektiivikohtaisia eroja?
Tarkoitatko kameran siirtoa vai kenties T/S-objektiivin siirtoa? Jos kamera liikkuu niin eikö juuri silloin tule parallaksiongelmaa kun tämä kohde ei ole mikään tasainen seinä? Itse olen ymmärtänyt että panoraamat otetaan yleensä kääntämällä kameraa objektiivin nodaalipisteen ympäri jotta tuo parallaksiongelma poistuu.©pjm kirjoitti:Kyllähän se sivusiirrolla taatusti onnistuu ...
Sillähän mä kyselenkin.©pjm kirjoitti:niffe hyvä, vuosikymmen 1890 on hieman eri asia nykyisin. :D
Ja toisaalta Sulzer nimisiä lafkoja ollut taatusti useita. Eri aloilla.
Ai niin, Sulzer kait vieläkin Suomen suurin höyrykone?