Kiitos. Joo toi telttakuva on omastakin mielestä koko reissun paras kuva ja tyhjensi kyllä mun revontulikuvauspankin. Taitaa mennä vähän aikaa, että pääsee yhtä makoisille apajille.
Se oli aika elämys herätä teltasta keskellä yötä ja avata vetoketjua sen verran, että kirkas tähtitaivas ja vielä viimeiset himmeät revontulet hivelivät näköhermoja.
mikko696 kirjoitti:ite kans telttakuvasta tykkäsin eniten. Ja pakko mainita, kivasti käsitelty, mutta kennon roskat...;)
Joo huomasin vasta jälkeenpäin kun olin niin innoissani näiden kanssa...enkä sitten enää jaksanut uudelleen latailla. Pitää kyllä ensitilassa putsata toi kenno.
puuhapete kirjoitti:Kiitos. Joo toi telttakuva on omastakin mielestä koko reissun paras kuva ja tyhjensi kyllä mun revontulikuvauspankin. Taitaa mennä vähän aikaa, että pääsee yhtä makoisille apajille.
Se oli aika elämys herätä teltasta keskellä yötä ja avata vetoketjua sen verran, että kirkas tähtitaivas ja vielä viimeiset himmeät revontulet hivelivät näköhermoja.
noh, latista ny vielä tunnelma, ja sano että manipuloitu on taas reippahasti, teltta runtattu päälle postprosessissa jne!!
no vitsi VITSIII!
on hienoja kuvia. aivan mahottoman nättejä. tonne pitäis päästä vaikka liftaamalla prkl.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Kiitoksia. Ei pilata fiilistä, kyllä kaikki on ns. luomua. Mutta kyllä tuolta sen verran tuli materiaalia että jossain vaiheessa tulee photoshoppailtuakin....
Sulla oli melko kireä aikataulu ilmeisesti...Lähdit siis torstaina, ja tulit tänään (su) takaisin vai? Mistäpäin Suomea lähdit reissuun?
Miten sanoisit - itse koet. Ehtiikö tuollaisen reissun tekemään hyvin tässä ajassa , että jää vielä aikaa valokuvaamiseen tarpeeksi? Vai olisko kaivannut lisäpäiviä?
Onko muuten ruskasta mitään enää jäljellä Lapissa?
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Torstai aamuna oli lähtö klo 6 Oulusta ja takaisin lauantaina puolen yön maissa. Ehtii hyvin tehdä reissun ja kuvatakin, mutta tietenkin se on täysin pintapuolinen raapaisu. Homma toimii siten, että koko ajan ollaan tien päällä ja aina kun tulee kuvattavan näköistä maisemaa niin pysähdytään kuvaamaan. Tämä rajoittaa maisemat tien läheisyyteen. Ajoimme torstain aikana lähelle nordkappia ja leiriydyimme tien läheisyyteen. Perjantai päivä ja ilta oli ainut milloin olimme pidempään "paikoillaan". Kävimme Nordkappissa ja etsimme iltaa varten sopivan vuonon. Haaveena oli saada revontulikuvia niin että tulet heijastuvat veden pinnasta. Ja onni oli myötä. Kun olimme saaneet leirin pystyyn niin illalla joskus yhdeksän aikoihin alkoi sellainen valoshow etten ole koskaan nähnyt sellaista.
Mutta joo olisihan tuolla kuvattavaa vaikka vuodeksi, koska jos tällaisella aikataululla saa kymmeniä hyviä otoksia niin se kertoo miten kuvaukselliset maisemat siellä on.
Todella asiallista settiä. Revontulikuvat tosiaan aika upeita. Onko kenties 29.9 kuvattu eli viime perjantaina? Itte missasin ne kun olin vielä Äkäslompolossa pilvien alla. Lauantaina sain vähän hennommista kuvat Kilpisjärvellä.
E: Olin liian hätänen. Ilmeisesti oli viime perjantai!
Hienoa touhua. Ensi vuonna täytyy luopua näistä mökki jutuista ja lähteä kunnolla reppureissulle tänne.
Kiitoksia. Joo perjantaina oli toi järkyttävän hieno valoshow. Reissu oli kyllä onnistunut kaikin puolin. Voin suositella tota Nordkappin seutua lämpimästi. Itse Nordkapp oli mun mielestä ylihinnoiteltu (n.30e). Maksu piti maksaa portilla että pääsi kielekkeelle jossa oli rakennettu turistirysä matkamuistomyymälöineen. Pakkohan se oli kuitenkin käydä siellä kun sinne asti oli ajettu.