Asbestos Hell.
-
Asbestos Hell.
Kerran kyselin tuosta paikasta Mafferilta ja sain häneltä monet varoitukset paikasta, kiitos Maffer.
Oon liki 40 vuotta kietänyt työn takia vaikka millaisia paikkoja LVISA (lämpö, vesi, jne...) hommissa kuin myös autioissa ja kaatuvissa mörskissä aiemmin vanhan kaman nyt valokuvaamisen takia.
Mutta tuo paikka, se on totaalinen asbestihelvetti! Älkää helvetissä viekö lapsia ja naisia sinne ikuna! Tuo pitäisi olla kapseloitu kuin Tsernobyl, siellähän on satoja kiloja asbestia osin pölynä, osin paakkuina ja valtavasti vielä rakenteissa kiinni. Nyt meilläkin on taas kuitua autossa ja kotona sekä keuhkoissa. Mutta tää nyt perustuukin ikuiseen idioottimaiseen intoon imeytyä vaikka mihin mörskään sisälle.
Aion vielä mennä sinne mutta suojaan kyllä itseni seuraavan kerran.
Ai mitä asbestista? Tarpeeksi kun sitä on keuhkoissa niin kuolema on kauhea. Olen tuntenut henkilöitä jotka ovat sen kokeneet, nyt lepäävät ikuisesti toisaalla...
Ai niin, paikkahan on se Halla.
Oon liki 40 vuotta kietänyt työn takia vaikka millaisia paikkoja LVISA (lämpö, vesi, jne...) hommissa kuin myös autioissa ja kaatuvissa mörskissä aiemmin vanhan kaman nyt valokuvaamisen takia.
Mutta tuo paikka, se on totaalinen asbestihelvetti! Älkää helvetissä viekö lapsia ja naisia sinne ikuna! Tuo pitäisi olla kapseloitu kuin Tsernobyl, siellähän on satoja kiloja asbestia osin pölynä, osin paakkuina ja valtavasti vielä rakenteissa kiinni. Nyt meilläkin on taas kuitua autossa ja kotona sekä keuhkoissa. Mutta tää nyt perustuukin ikuiseen idioottimaiseen intoon imeytyä vaikka mihin mörskään sisälle.
Aion vielä mennä sinne mutta suojaan kyllä itseni seuraavan kerran.
Ai mitä asbestista? Tarpeeksi kun sitä on keuhkoissa niin kuolema on kauhea. Olen tuntenut henkilöitä jotka ovat sen kokeneet, nyt lepäävät ikuisesti toisaalla...
Ai niin, paikkahan on se Halla.
-
Re: Asbestos Hell.
Melkoisen mukava asbesti-huuruinen setti!
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Ai se oli asbestia... mä kun imppasin sitä ja ihmettelin kun kokkeli ei käy päähän millään...
Montahan ihmistä on tuollakin käynyt hylkäämisen jälkeen? Satoja varmasti.
Montahan ihmistä on tuollakin käynyt hylkäämisen jälkeen? Satoja varmasti.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Samat nuoret siellä harrastaa parkouria kerrasta toiseen. En tuolla sisällä ole kovin montaa kertaa pyörinyt, mutta alueella muuten ulkosalla. Siitä kun menee iltasella ohi niin kyllä siellä yleensä on jotain voimistelua menossa sisätiloissa.
Ehkä tuosta kannattaisi ilmoitella jonnekin viranomaiselle jo että matalaksi vaan koko romu. Ainakin sieltä vähin äänin hävitettiin joku asuntolan jämä viime vuonna aivan tyystiin. Mitään ei jäänyt jäljelle paitsi perustuksien kohdalla maassa painaumat.
Ehkä tuosta kannattaisi ilmoitella jonnekin viranomaiselle jo että matalaksi vaan koko romu. Ainakin sieltä vähin äänin hävitettiin joku asuntolan jämä viime vuonna aivan tyystiin. Mitään ei jäänyt jäljelle paitsi perustuksien kohdalla maassa painaumat.
-
Tack.
Kyllä tuo olisi tosiaan syytä poistaa maisemista. Kuinka moni on jo saanut kuituja keuhkoihinsa jäänee ikuiseksi arvoitukseksi. Eikä asbesti ole ainoa murhe tuolla, tuommoisen ja tuonikäisen voimalan palotilat ja nykyään koko raunio on täynnä raskasmetallleja ja vaikka mitä mömmöjä.
Ei siinä auta vaikka nykyinen omistaja onkin täydessä vastuussa paikasta. Piruako ne välittää miten tuolla viihtyneet pärjäävät terveydellisesti tulevaisuudessa....
Tuossa vielä muutama muisto.
Kyllä tuo olisi tosiaan syytä poistaa maisemista. Kuinka moni on jo saanut kuituja keuhkoihinsa jäänee ikuiseksi arvoitukseksi. Eikä asbesti ole ainoa murhe tuolla, tuommoisen ja tuonikäisen voimalan palotilat ja nykyään koko raunio on täynnä raskasmetallleja ja vaikka mitä mömmöjä.
Ei siinä auta vaikka nykyinen omistaja onkin täydessä vastuussa paikasta. Piruako ne välittää miten tuolla viihtyneet pärjäävät terveydellisesti tulevaisuudessa....
Tuossa vielä muutama muisto.
-
Jaa se onkin tuommonen pommi tuo rakennus. Pari kertaa tullu ittekkin käytyä tuossa vieressä mutta en kertaakaan sisällä enkä tän jälkeen menekkään :D
Henoja ruutuja mutta elkää leikkikö tuolla myrkyllä. Liekkö nuo parkour hullut tietääkään koko asiasta mitään.
Henoja ruutuja mutta elkää leikkikö tuolla myrkyllä. Liekkö nuo parkour hullut tietääkään koko asiasta mitään.
-
Voihan fuckki mikä myrkkypesä!.... Joo en kyllä itse pomppis tuolla..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
-
Kukaan kiellä, vielä, sinne menemästä. Järki päässä ja suojaus asianmukainen jos yhtään pidempään meinaa sisällä olla. SE tosiaan kannattaa muista että asbestikuidut seuraa autoon ja kotiin ja osa aina keuhkoihin.
Nyt on etsinnässä maski joka toimisi parran kanssa, meinasin kyllä tuolla uudelleen ehkä käydä. Kait hankittava hiekkapuhaltajan varusteet. :D
Nyt on etsinnässä maski joka toimisi parran kanssa, meinasin kyllä tuolla uudelleen ehkä käydä. Kait hankittava hiekkapuhaltajan varusteet. :D
-
- Viesti:
Haet Varustelekasta sellaisen ryssän kaasunaamarin. Niissä oli asbesti valmiina omasta takaa :)
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Kiitti hyvästä neuvosta!mremonen kirjoitti:Haet Varustelekasta sellaisen ryssän kaasunaamarin. Niissä oli asbesti valmiina omasta takaa :)
Kunnon suojain on sentään aina puoli kuolemaa! ;)
-
Wurt:lta ja muualtaki saa muutamalla eurolla ilma/vesitiiviitä valkeita kertakäyttöhaalareita joissa huppu ja kuminauhat hian ja lahkeen suussa. Duunissa tullut käytettyä, siihen naamalle sitte suodatin. Lähtiissä riisuu varovasti sitte, kuvausvehkeet purkki ilmalla puhtaax.
-
- Viesti:
Tämä viimeisin ruutu on hienosti toteutettu, ilmeisesti tornin huippu katossa olevan reiän läpi.
Luuriksen varusteisiin kuuluu v-lekan asbestisuodatin :) Tokihan siitä saisi itsestään ajankohtaisen kuvan.
Luuriksen varusteisiin kuuluu v-lekan asbestisuodatin :) Tokihan siitä saisi itsestään ajankohtaisen kuvan.
-
- Viesti:
Joo, minäkin tykkään tästä viimeisestä.
Kuvan poikki menevä palkki on yhtäältä syvyyttä rakentava ja diagonaalien teemaa jatkava elementti, toisaalta hieman raskas. Koska olen Photoshopdorka, tekisin ainakin omaksi huvikseni version, josta shoppaisin parrun veks ja arvioisin vaikutusta.
Mutta joka tapauksessa tämä oli mainio kuvia. Muut kuvat ovat hyvää teollista rappeumakuvaa, mutta valo on monissa melko jännitteetön. Joidenkin kuvista näkisin myös toimivan kenties paremmin mustavalkoisina.
Kuvan poikki menevä palkki on yhtäältä syvyyttä rakentava ja diagonaalien teemaa jatkava elementti, toisaalta hieman raskas. Koska olen Photoshopdorka, tekisin ainakin omaksi huvikseni version, josta shoppaisin parrun veks ja arvioisin vaikutusta.
Mutta joka tapauksessa tämä oli mainio kuvia. Muut kuvat ovat hyvää teollista rappeumakuvaa, mutta valo on monissa melko jännitteetön. Joidenkin kuvista näkisin myös toimivan kenties paremmin mustavalkoisina.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Wurt:lta ja muualtaki saa muutamalla eurolla ilma/vesitiiviitä valkeita kertakäyttöhaalareita
Jep, niin saa. Ainoo niissä vikana että itse oon ainakin plussakeleillä läpimärkä moisen sisällä. Ainakin niissä joita on ollut joskus duunikäytössä.
Kiitos Mafferille ja Kryptokselle. Itse pidän myös tuota kuvaa tornista yhtenä kärkikuvana päivän retkestä. Tuon tangon poisto ei ehkä onnistu miun taidoilla mutta pakko vielä yrittää. Toisaalta se ikäänkuin sulkee ulos vanhan ja menneen maailman ja estää sen entisen paluun tai kuvaajan paluun sinne jo kadotettuun maailmaan.
Kuva on otettu sieltä kaminoiden yläpuolelta ennen lopullista katolle nousua. Se harmittaa että en käynyt tornissa. Vaikka mistäs sen tietää jos katto olis vaikka pettäny alta........
Kryptos, mustavalkokokeiluja kyllä oon tehnyt kuville. Vaatii vaan vielä kunnolla pureutumista asiaan. Valo oli sen päivän valo, ei paras vuorokaudenaika valon suunnan puoleen.
Jep, niin saa. Ainoo niissä vikana että itse oon ainakin plussakeleillä läpimärkä moisen sisällä. Ainakin niissä joita on ollut joskus duunikäytössä.
Kiitos Mafferille ja Kryptokselle. Itse pidän myös tuota kuvaa tornista yhtenä kärkikuvana päivän retkestä. Tuon tangon poisto ei ehkä onnistu miun taidoilla mutta pakko vielä yrittää. Toisaalta se ikäänkuin sulkee ulos vanhan ja menneen maailman ja estää sen entisen paluun tai kuvaajan paluun sinne jo kadotettuun maailmaan.
Kuva on otettu sieltä kaminoiden yläpuolelta ennen lopullista katolle nousua. Se harmittaa että en käynyt tornissa. Vaikka mistäs sen tietää jos katto olis vaikka pettäny alta........
Kryptos, mustavalkokokeiluja kyllä oon tehnyt kuville. Vaatii vaan vielä kunnolla pureutumista asiaan. Valo oli sen päivän valo, ei paras vuorokaudenaika valon suunnan puoleen.
-
-
Haluan nähdä parkouraajien ilmeen kun paikalle saapuu joku suojahaalareissa ja kaasunaamarissa :Dtalonherra kirjoitti:Wurt:lta ja muualtaki saa muutamalla eurolla ilma/vesitiiviitä valkeita kertakäyttöhaalareita joissa huppu ja kuminauhat hian ja lahkeen suussa. Duunissa tullut käytettyä, siihen naamalle sitte suodatin. Lähtiissä riisuu varovasti sitte, kuvausvehkeet purkki ilmalla puhtaax.
"Oho, onks täällä saastunutta?"
Ei puutu kun kameran ohella mukaan geiger-mittari rapsuttamaan pelottavasti.
Zone VI
-
- Viesti:
Tuo olisi kieltämättä paha :D GoPro vaan otsalle mukaan.
-
Voihan siinä tehdä iteki voltteja ja kärrynpyöriä sisään astuessa.. luulevat ninjaksi..=D
-
Viimeisen vierailun perusteella alkaa rakennuksen elinkaari olla hyvin lähellä loppuaan. Viereisen rakennuksen kaikki kulkuaukot suljettu halkaisijaltaan liki senttisen harjateräsverkon avulla ja voimalan seinänvieriltä puiden kaato menossa. Sen perusteella purkaminen ehkä kohta käsillä.
Vi...taa vaan kun jalusta hajos siinä pihalla ennen sisäänmenoa..... :(
Vi...taa vaan kun jalusta hajos siinä pihalla ennen sisäänmenoa..... :(
-
Niin pahasti riepo herätessä se eilinen jalustan hajoaminen ja oma mokailu vakaajan valintanupin kanssa ettei siihen enää auttanut edes eilinen rannikkokylän kanttiinin jumalattoman hyvän lohisopan muistokaan!
Eli pakko oli nousevan auringon hevoset valjastaa aamun hämärissä ja karauttaa vielä uudelleen ottamaan uudet kuvat.
Tuossa yksi mut laittelen lisää kun ajatus muistuu mieleen....
Eli pakko oli nousevan auringon hevoset valjastaa aamun hämärissä ja karauttaa vielä uudelleen ottamaan uudet kuvat.
Tuossa yksi mut laittelen lisää kun ajatus muistuu mieleen....