Joukkuevoimistelijoita kuvailemassa [blogilinkki]

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Rockford
Viesti:

Joukkuevoimistelijoita kuvailemassa [blogilinkki]

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Pari viikkoa sitten kävin kuvailemassa joukkuevoimistelijoita. Aiempaa kokemusta joukkuevoimistelun tai muunkaan voimistelun kuvaamisesta ei ollut, eikä siksi oikein edes minkäänlaista ennakkoajatusta mitä pitäisi, tai mitä haluaisin kuvata. Koska kyseessä oli tyttöjen viimeistelyharjoitus ennen kilpailua en halunnut sotkea harjoituskuvioita mitenkään vaan kuvasin dokumentaarisesti ja itse taustalla pysyen. Valoa hallissa oli kohtuullisesti ja kalustona (kun se kuitenkin jotakuta kiinnostaa) Nikon D800 + Sigman 35mm ja 50mm Artit sekä Nikkor 24-70mm f/2.8 ja Tamron 70-200mm f/2.8. Enemmistö blogin harjoituskuvista taisi tulla 50mm Sigmalla aukon ollessa noin f/2 ja noi pari myöhemmin kuvattua esityskuvaa taas on Tamronilla.

Blogialusta syö valitettavasti kuvien parhaan terävyyden, mutta löytyy täältä: http://doriahahe.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Varsinaista kilpailuohjelmaa kuvatessa oli mukana kaikki tanssikuvauksesta tutut ryhmäkoreografian kuvaamisen ongelmat. Useamman tytön yhdenaikaisista hypyistä yms. ei oikein mitenkään saanut kuvaa jossa kaikki hyppääjät ois samassa asennossa. Yksittäisiin hyppyihin ei taas saanut useinkaan "puhdasta" taustaa ja ylipäätään yksittäisen voimistelijan kuvaan sommittelu sekä tarkennus oli hankalaa vaikka saman ohjelman näki pari-kolme kertaa. Lisäksi osa hypyistä oli niin nopeita että en osannut ajoittaa kaikkia kuvia kohdalleen, vaikka oon tanssijoiden hyppyjä kuvannut jo vuosia vaihtelevalla menestyksellä. Myös staattisemmissa asennoissa koko ryhmästä lähes aina joku on vähän eri asennossa jolloin kuvaa ei oikein voi käyttää.

Mielenkiintoinen laji jossa varmasti riittää haastetta kuvaajalle pitkäksi aikaa. Joskus pitää käydä oikeita kisojankin vilkaisemassa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
onninpoika

Re: Joukkuevoimistelijoita kuvailemassa [blogilinkki]

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Jälleen heitit kehiin hemmetin hienoja sisäurheilukuvia.
- näkyy tekemisen ilo
- hyviä yksittäisiä suorituskuvia
- kokonaisuutena hyvä setti tuollaisesta hämärähommasta korkealla ISOlla
- jossain olin huomaavinani pientä tökkimistä korkea ISOn takia?
- tausta tökki pahasti. Olisiko ollut mahdollista saada katsomo/toimitsijat yms taustalle?
- videojuttu aivan loistava!

Otitko tuolla puutarhassa tytöistä yksilökuvia? Kaverikuvia? Meikit ja asut olivat vimpan päälle.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kiitos kommeteista ja sori epäselvyys, eli vain tuon uusimman postauksen kuvat on mun ottamia, ei nuo puutarhakuvat yms. koska tää on voimistelujoukkueen blogi eikä mun blogi. :-)
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Juu vähän sekoilin kun ajattelin omiani. Meillä on joukkueessa "mediaosasto" eli video, stillkuvaus ja sitten "lehdistösihteeri" eli ihminen joka kirjoittaa juttua ja koostaa kuvia sinne sekaan. Ollaan lähes aina kimpassa ja meillä ei tuollainen videosessio onnistuisi ilman, että olisin paikalla kuvaamassa :-)

Joukkueella hieno video. Olen jo käytännössä varastanut idean ja ehkäpä tuossa keväämmällä varsinkin jos (kun!) voitetaan se kulta. Ensi joulukuussa lienee taas joukkueen kalenterille tarvetta ja talvella nuo tropiikkikuvat olisivat kova juttu.
Vastaa Viestiin