Marsalkka Spegen talvisorsavalokuvia!

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
spege

Re: Marsalkka Spegen talvisorsavalokuvia!

Viesti Kirjoittaja spege »

talonherra kirjoitti:Jaaha, no nyt on päästy kuvaamisessa nextille levelille=D .. jos ilolintuihin siirryt niin ensimmäisenä Kassikotka ja Munahaukka, nehän ovat yleisimmät ja helpoimmin tunnistettavat lajit..
Ehkä on kuitenkin viisainta pysytellä, ainakin toistaiseksi, tutuissa ja turvallisissa luontosorsissa. Haluan toivottaa DC.netin kansalle hyvää alkavaa vuotta 2018 näillä kolmella legendaarisella, Nikon-laatukameralla otetulla, aitosavolaisella koskisorsavalokuvalla!

Kuva
Kuva
Kuva

Valokuvamarsalkkana toivon, että mahdollisimman moni valokuvaaja säästyisi tänä alkavana vuonna petollisten peilittömien digitaalikameroiden houkutukselta! Kyllä ainakin oikeat laatuluonnonvalokuvat otetaan vastaisuudessakin peilikoneistolla varustetuilla, (Nikon) DSLR-kameroilla!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Ei ihan auennut mitä se peili kuvaan vaikuttaa jos se kriitilliseksi valotushetkeksi käännetään sivuun?
Nikon sinänsä lienee kelpo kamera...
Mitä tulee kuvauskohteisiin, -olen kyllä lehtitietojen varassa kun en aikoihin ole käynyt itäsuomessa ja silloinkin Saimaalla veneilemässä,- niin olen saanut sen käsityksen ettei silläsuunnalla ole kuin peräkammarin poikia ja joku tukkirekan kuski . Kaikki povekkaat sirkuttajat ovat siirtyneet etelän rikkaille apajille? Siinä mielessä päätös pitäytyä ulkosorsalinnuissa on kyllä tulostatuottavampi ja viisas.
rautaperä

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

Ehdotukseni kuvauskohteeksi tässä uudessa teemassa on viskisieppo. Sopivia lajeja on varmaan helppo löytää lähiympäristöstä niiden runsaslukuisuuden vuoksi. Aloitukseen ja harjoittelumielessä sopisi esim. selfie-kuvat (toki tyylin sopivan kuvankäsittelyn jäljiltä), joita emme tällä palstalla vielä ole nähneetkään. :)
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

jopisalo kirjoitti:tervehdys.
Ei ihan auennut mitä se peili kuvaan vaikuttaa jos se kriitilliseksi valotushetkeksi käännetään sivuun?
Nikon sinänsä lienee kelpo kamera...
Ei peilittömillä mitään vakavahenkistä luontokuvausta voi harrastaa! Pelkästään niiden AF on niin surkea, että hektisessä sorsakuvaukessa tarkennus on hyvällä tuurilla linnun pään sijasta pérseessä, huonolla säkällä jossakin taka-alan puskissa.

Kyllä laatulintukuviin vaaditaan Nikon D500, jonka peilin kautta toimiva, salamannopea ja tarkka Multi-CAM 20K-automaattitarkennusmoduuli, jossa on TTL-vaiheentunnistus, hienosäätö ja 153 tarkennuspistettä (joista 99 ristikkäistyyppistä anturia) takaa onnistuneet lopputulokset vaativimmissakin olosuhteissa.
jopisalo kirjoitti:Mitä tulee kuvauskohteisiin, -olen kyllä lehtitietojen varassa kun en aikoihin ole käynyt itäsuomessa ja silloinkin Saimaalla veneilemässä,- niin olen saanut sen käsityksen ettei silläsuunnalla ole kuin peräkammarin poikia ja joku tukkirekan kuski.
Kuulepas hyvä jopisalo, Suur-Sawon valtakunnassa on lahjakkaita valokuvaajia enemmän kuin koko muussa Suomessa yhteensä! Hyvänä esimerkkinä valokuvaeversti Hassel, jonka burnout on ollut monelle DC.netin taidevalokuvan ystävälle kova pala nieltäväksi.

Ja mistä ihmeestä DC.netin kansa saisi ensiluokkaiset sorsavalokuvat, ellen minä niitä toimittaisi? Lintukuvat-teemaketjusta näette, millaista epäterävää ja kohinaista suttua, huttua ja muhjua palstan rivilintukuvaajien kuvat ovat!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Vastaa Viestiin