Valokuvamarsalkan kevätluonnonvalokuvia

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
jopisalo

Re: Valokuvamarsalkan kevätluonnonvalokuvia (5+3 sorsavaloku

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

Tervehdys vaan spegelle. Hyviä on. Ripakinttusorsia olen tänä keväänä kahdesti itsekin koittanut kuvata. Surulliseksi vetää kun katselee omia ja marsalkan kuvaa rinnan. Onkohan spege päässyt lähempää kuvaamaan? ehkä mese on sittenkin vaarattomamman näköinen kuvauskoju kuin oma neliveto kuraankääritty pikkuauto. Kameraerot on täällä jo moneen kertaan käsitelty. Tusinatsuumi on mikä on.(vaikka nimimerkki (V?)fillaristi on samanmoisella saanut ihan kelpo kuvaa..)
Miksi olyn 300 pro on tuplahintainen tohon peffalinssiin verraten? Paljon sait perustavanlaatuista pohdintaa aikaiseksi yhdellä kuvalla. Ehkä jätän linnut rauhaan ja kuvaan niitä lehmiä, eivät mene karkuun. Pari yötä tässä varmaan silti valvotaan... vatvotaan...(rahalaan...?)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

emerik kirjoitti:Hyviä kuvia kaikki, mutta erityisesti nuo viimeiset toimii hyvin. Vaikuttaa että D500 + 300mm on varsin soiva peli Spegelle.
Kiitos kaikille kuvia kommentoineille. Kyllä vanhan valokuvamarsalkan sydäntä lämmittää se, että vielä löytyy ihmisiä, jotka osaavat arvostaa perinteistä, klassista savolaista laatuluonnonvalokuvaa. Toki kuvia saa edelleenkin kommentoida, ovathan marsalkka spegen luonnonvalokuvat kuitenkin suhteellisen harvinaista herkkua!

Vaikuttaa kyllä siltä, että olen vihdoinkin löytänyt marsalkan arvolleni sopivan sorsavalokuvausputken. Eiväthän marsalkat läpi maailmanhistorian ole koskaan kantaneet mukanaan marsalkansauvan lisäksi muuta kuin kevyttä käsiasetta ja tämä vain 750 grammaa painava Nikon 300/4 PF VR on juuri sellainen! Kun objektiivin perään kiinnittää 1,7x telejatkeen, putken paino nousee tasan kiloon, mikä vastaa monen 9 mm pistoolin painoa. Ja kuvanlaatu ja ulottuvuus ovat, viimeistään kokoon ja painoon suhteutettuna jotakin täysin ennen kokematonta!

Muutenkin kuvauskalustoni on tänä päivänä erittäin sopiva marsalkan arvoiselle valokuvausupseerille. 300 PF:n lisäksi minulla on 480 grammaa painava AF-S 16-80/2,8-4 DX VR Nikkor-yleisobjektiivi ja 550 grammaa painava Sigma 8-16 DC-laajakulmazoomi. Näillä kahdella pienikokoisella, korkealaatuisella DX-objektiivilla katan käden käänteessä kinovastaavat polttovälit 12-120 mm, mikäli tekee mieli kuvata kauniita savolaismaisemia. Kaiken kruunaa tietysti akkukahvalla varustettu Nikon D500, maailman ylivoimaisesti paras digitaalinen järjestelmäkamera, jossa yhdistyvät äärimmäinen nopeus loistavaan kuvanlaatuun, täydellisellä käyttöergonomialla.

Voi jumankauta tätä Valtavaa Onnen Tunnetta! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

spege kirjoitti: Voi jumankauta tätä Valtavaa Onnen Tunnetta! :)
Amen.

Olen iloinen, että joskus joku toinekin kun armoitettu Sony kaluston omistaja saa tuntea tuota mielihyvää!
Mut´ta muista syntinen Spege hyvä, että onni on katoavaista. Uskon sun tietävän sen oikeen hyvin. Onnexi Rajalan pyhä temppeli ottaa vastaan pettyneitä sieluja Arkisin klo 9.00-19.00 ja La 10.00-18.00. Mutta muista immeien hyvä, että seuraavan kerran et voi hakea armoa enää C tai N nimeen. Sillä muista minun sanoneen, tulee eteesi vielä se päivä jolloin iso S on se joka antaa sinulle anteeksi viimeisen kerran ja jonka armosta sinun tulee näppäillä ilo rinnassasi mersusi ikkunasta luonnonvalokuvia viimesiin päiviisi saakka!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
spege

temama kirjoitti:
spege kirjoitti:Voi jumankauta tätä Valtavaa Onnen Tunnetta! :)
Amen.

Olen iloinen, että joskus joku toinekin kun armoitettu Sony kaluston omistaja saa tuntea tuota mielihyvää!
Mut´ta muista syntinen Spege hyvä, että onni on katoavaista. Uskon sun tietävän sen oikeen hyvin. Onnexi Rajalan pyhä temppeli ottaa vastaan pettyneitä sieluja Arkisin klo 9.00-19.00 ja La 10.00-18.00.
Rakas temama, eikö olisi jokseenkin oikeudenmukaista, että saisin vihdoin ja viimein, 15 vuotta jatkuneen kalustonvaihtorumban jälkeen sielulleni rauhan? Varsinkin, kun minulla on nyt hallussani todellinen valokuvamarsalkan arvolle sopiva herrasmiesluonnonvalokuvauskalusto!

Olen pitkään haaveillut, että voisin harrastaa luontokuvausta rennosti italialainen silkkipuku päällä ja lakerikengät jalassa, kevyen kuvauskaluston kulkiessa beigenvärisessä, pienikokoisessa Billinghamin olkalaukussa. Nyt tämä on mahdollista, sillä koko nykyinen kuvauskalustoni painaa yhteensä vain kolme kiloa!

Voisitko hyvä temama rukoilla minun puolestani, että Kaikkivaltias Jumala antaisi minun pitää tämän nykyisen, huippukevyen, mutta erittäin tehokkaan kuvauskaluston, jossa ei ole enää mitään turhaa ja ylimääräistä. Niin että saisin kaikkien näiden helvetin uuvuttavien vuosien jälkeen keskityttyä lopultakin olennaiseen, eli ensiluokkaisten luonnonvalokuvien ottamiseen.

Peffalasilla varustettu Nikon D500 on parasta, mitä minulla on ikinä ollut pyhään sorsavalokuvaukseen! Korkealaatuisten sorsavalokuvien ottaminen tällä yhdistelmällä, rennosti käsivaralta on äärimmäisen helppoa ja nautinnollista. Ei ala kädet tärisemään tai tule hiki otsalle kamerayhdistelmän painosta ja kuten edellisen sivun kuvista näette, ulottuvuus ja kuvanlaatu on erinomainen!

Kaikkivaltias Jumala varjelkoon minua ja tätä nykyistä valokuvauskalustoani pahoilta Rahalan sediltä ja erityisesti Sonyn vajakkikamerajärjestelmältä!
temama

spege kirjoitti:
temama kirjoitti: Amen.

Mut´ta muista syntinen Spege hyvä, että onni on katoavaista. Uskon sun tietävän sen oikeen hyvin. Onnexi Rajalan pyhä temppeli ottaa vastaan pettyneitä sieluja Arkisin klo 9.00-19.00 ja La 10.00-18.00.
Rakas temama, eikö olisi jokseenkin oikeudenmukaista, että saisin vihdoin ja viimein, 15 vuotta jatkuneen kalustonvaihtorumban jälkeen sielulleni rauhan? Varsinkin, kun minulla on nyt hallussani todellinen valokuvamarsalkan arvolle sopiva herrasmiesluonnonvalokuvauskalusto!

Voisitko hyvä temama rukoilla minun puolestani, että Kaikkivaltias Jumala antaisi minun pitää tämän nykyisen, huippukevyen, mutta erittäin tehokkaan kuvauskaluston, jossa ei ole enää mitään turhaa ja ylimääräistä. Niin että saisin kaikkien näiden helvetin uuvuttavien vuosien jälkeen keskityttyä lopultakin olennaiseen, eli ensiluokkaisten luonnonvalokuvien ottamiseen.

Kaikkivaltias Jumala varjelkoon minua ja tätä nykyistä valokuvauskalustoani pahoilta Rahalan sediltä ja erityisesti Sonyn vajakkikamerajärjestelmältä!
Sinä Marsalkka spege maan & metsän matonen, vaikka meillä on ollut riitamme ja olet kutsunut minua mm sikapossuksi, annan sinulle anteeksi, sillä en voi olla antautumasta mukaasi siihen sinun vastustamattomaan onnentunteeseen!! Ei sillä niin väliä mistä tulee, kunhan se on!
Voit luottaa että rukoilen puolestasi, niinkun kaikien foorumilaoisten puolesta kautta suuren kaikivoipan Sony Herramme, joka elää ja hengittää valokuvauskoneissamme joka hetki tavalla tai toisella, sydämmessä, se sony sensori sykkii!! hallelujah!!!
Jukka75

Re: Valokuvamarsalkan kevätluonnonvalokuvia

Viesti Kirjoittaja Jukka75 »

Komeeta luontokuvaa ja tykkään kun ei ihan olla "luontokirjalookissa", hyvää matskua.
Itku pitkästä ilosta ja pieru pitkästä nauramisesta.
http://www.jukka75.portfoliobox.me/

http://jpp75.kuvat.fi/
spege

Jukka75 kirjoitti:Komeeta luontokuvaa ja tykkään kun ei ihan olla "luontokirjalookissa", hyvää matskua.
Kiitos. Olen tullut nyt päivä päivältä vakuuttuneemmaksi siitä, että tulen ottamaan elämäni parhaimmat sorsavalokuvat tällä jalolla Nikon D500 + 300/4 PF yhdistelmällä. Tämä 300 mm Peffalasi on muuten minun ensimmäinen kiinteäpolttovälinen objektiivi nikonistina. Viime vuosina minulla on ollut sorsavalokuvaukseen vain erilaisia hitaita, kömpelöitä ja jokseenkin tuhnuja supertelezoomeja, 150-600 mm Tamppooni ja 80-400, sekä 200-500 Nikkorit.

Huomionarvoista on se, että miten nopeasti, tarkasti ja varmasti 300 PF tarkentaa D500:n kanssa kaikille etäisyyksille, jopa 1,7x telejatkeen kanssa, kaikilla tarkennuspisteillä, ilman mitään AF:n hienosäätöjä. AF:n tarkkuus ja varmuus ovat kertaluokkaa paremmat kuin vaikka 200-500/5,6 zoominmöhkäleessä.

Ilman jatketta 300 PF on todella terävä, nopea, tarkka ja varma työkalu ja D500:n huippucroppikennon ansiosta päästään melkein samaan, mitä joku Canon FF-runko ja 500/4 L tarjoavat, tosin moninkertaisesti kevyemmällä painolla, pienemmällä koolla ja murto-osahinnalla!

Kohoittakaamme täten kolminkertainen Eläköön-huuto, niin että sylki lentää tietokoneen näytölle, marsalkka spegen loistavalle D500 + 300 PF yhdistelmälle.

Eläköön, eläköön, eläköön !!!

:) :) :)
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Onko tuo PF diffraktiivinen optiikka nikonin kielellä? Siis sama kuin DO canoniksi.

Hyvät on vehkeet ja hyvät on kuvat. Ei sitä käy kieltäminen. Ja jos vielä ergonomia pelaa ja onnen tunne on korkealla, niin maastossa on mukava liikkua (marsalkan arvolle sopivalla mersulla tietenkin, ryynäys on mokkerien hommaa). Rohkenen toivoa, että kaikkien näiden edellytysten vihdoin täyttyessä näemme marsalkan kuvia kesän mittaan.
Hannu
jopisalo

Kai arvon digikansalaiset huomasitte ettei spege rukouksessaan maininnut rahalan tätejä...
Vielä on metsävarattomilla toivoa sisäänajetuista laadukkaaksi testatuista valokuvausvälineistä.
Toki täälläkin toivotaan persoonallisia luonnonvalokuvia lisää, raikkaalla savolaisella värimaailmalla.
(Koska se Äänekosken sellutehdas käynnistyikään? Vai ovatko nekin jo raikkaita niinkuin raikkaitten tuulien Säkylä?)
spege

hkoskenv kirjoitti:Onko tuo PF diffraktiivinen optiikka nikonin kielellä? Siis sama kuin DO canoniksi.
Kyllä on. PF = Phase Fresnel, savolaisittain Peffalasi. Ainut ero on siinä, että Nikon osaa tehdä diffraktiivisen teleobjektiivin niin, ettei kuvanlaatu mene tuhnusutuksi, kuten Canonin DO-objektiiveilla tahtoo mennä.

http://imaging.nikon.com/lineup/lens/si ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta tyrmistyikö tonskulus näistä Peffalasilla ottamistani luonnonvalokuvista, kun mies ei ole kyennyt sanomaan mitään. Tavoitteenihan on ollut jo pitkään, sen jälkeen kun elmar/veshut kukistui luontokuvieni edessä, kellistää tonskulus. Raapiikohan tonskulus peräkamarinsa nurkassa peffaansa ja miettii kuumeisesti, mitä tehdä, antautua vai jatkaa vielä toivotonta taistelua Canon-rojuilla! :)
spege

hkoskenv kirjoitti:Hyvät on vehkeet ja hyvät on kuvat. Ei sitä käy kieltäminen. Ja jos vielä ergonomia pelaa ja onnen tunne on korkealla, niin maastossa on mukava liikkua (marsalkan arvolle sopivalla mersulla tietenkin, ryynäys on mokkerien hommaa). Rohkenen toivoa, että kaikkien näiden edellytysten vihdoin täyttyessä näemme marsalkan kuvia kesän mittaan.
Hyvä Hannu, olen erittäin vakuuttunut siitä, että jos en vain heittäydy hulluksi ja saan siten pidettyä hallussani tämän nykyisen kalustoni, niin kykenen tällä kalustolla tyydyttämään paremmin kuin koskaan ennen kaikki DC.netin kansan luonnonvalokuvatarpeet! :)
temama

spege kirjoitti:
hkoskenv kirjoitti:Hyvät on vehkeet ja hyvät on kuvat. Ei sitä käy kieltäminen. Ja jos vielä ergonomia pelaa ja onnen tunne on korkealla, niin maastossa on mukava liikkua (marsalkan arvolle sopivalla mersulla tietenkin, ryynäys on mokkerien hommaa). Rohkenen toivoa, että kaikkien näiden edellytysten vihdoin täyttyessä näemme marsalkan kuvia kesän mittaan.
Hyvä Hannu, olen erittäin vakuuttunut siitä, että jos en vain heittäydy hulluksi ja saan siten pidettyä hallussani tämän nykyisen kalustoni, niin kykenen tällä kalustolla tyydyttämään paremmin kuin koskaan ennen kaikki DC.netin kansan luonnonvalokuvatarpeet! :)

Mielestäni kunnon reipas hullu on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin totinen torvensoittaja!!
Joten lekendaarisen mäkikotkan sanoin siivittämänä; Jokainen tsäänssi on mahdollisuus! eli jos metässä riittää vielä hakattavaa, niin ei kannata jämähtää ny siihen onnentunteeseen liian pitkäksi aikaa. Rajalan temppeli on aina olemassa kun maallinen meno tuntuu taas vaihteexi ykstoikkoiselta!!
spege

Toveri temama, jos haluat nauttia jatkossakin korkealaatuisista sorsavalokuvista ja jaksat ajatella yhtään DC.netin luonnonvalokuvien ystävien parasta, niin toivot ja rukoilet sen puolesta, että saisin pidettyä nyt hallussani tämän kamerasetin! Viimeinen virhe olisi mennä ostamaan Sonyn vajakkijärjestelmä. Silloin luontokuvieni taso romahtaisi ihan pohjamutiin, paljon alemmas, kuin mitä se oli koskaan Canon-aikanani!
temama

spege???

Speegee, speegee missä, missä on se Spege ?!

eikait pege oo vieläkin bännissä?

ei se niin tuhma ole ollut. Hyvin kirjoittaa. Eiköhän nyt ole oppinut jo käyttämättä pahimpia sanoja, pessyt varmaan ite jo suunsa saippualla.

Tuu jo pege, on ikävä.
laonovi

Viesti Kirjoittaja laonovi »

Minusta arvoisa Marsalkka on osoittanut äärimmäistä omistautumista korkealaatuisiin tipukuviin ostamalla Kuopion torilta Hanna (nimenomaan Hanna) Partasen muikkukukon, nautiskellen sitä avomersun (tosin vanhahkon) suoman tuulenvireen kera matkalla kuvauspaikalle.
jopisalo

puoliksi syöty kukko spegelle poseeraamassa kuvauspaikalla?
Ei mene läpi, en kuunaan halua uskoa spegen vajoavan niin alas että kuvaisi täytettyjä lintuja, kun valkosorsia sentään vapaana kulkee- omin jaloin, -siivin
temama

sssspegeeee <3 much summer love for YOU!! Kiva, että oot taas täällä. Jokos on ekat kesäkuvat otettu?? Laita jakoon!!!!
spege

temama kirjoitti:sssspegeeee <3 much summer love for YOU!! Kiva, että oot taas täällä. Jokos on ekat kesäkuvat otettu?? Laita jakoon!!!!
Rakas temama, kun DC.netin ylipäällikkö MattiH pakkolomautti minut tilapäisesti valokuvamarsalkan tehtävistäni, masennuin ja menetin luonnonvalokuvausinspiraationi. Lomautusilmoituksen jälkeen D500 ja Peffalasi ovat saaneet levätä rauhassa Billingham-kameralaukkuni uumenissa.

Uusia luonnonvalokuvia ei siis valitettavasti ole ja voi mennä aikaa, ennen kuin saan motivoitua itseni jälleen ikuistamaan upean savolaisluonnon ihmeitä kaikessa kauneudessaan.
hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

spege kirjoitti:masennuin ja menetin luonnonvalokuvausinspiraationi..
Ilmankos joutui muutama viikko takaperin vihreiden valojen palaessa tööttäilemään, mersu vaan nökötti paikallaan ja spege oli aivan lamaantuneena ratintakana :D
Vastaa Viestiin